Takács Ferdinánd
festőművész (Rezi, 1953 - )
8372 Cserszegtomaj, Barát u. 3.
+ 36 / 30 / 2608 356
labirint@t-email.hu
takacsferdinand.blogspot.com
Alapítója és vezetője a Szabad Művészet Alkotótábornak (1992
– 2012)
Alapítója a MŰSZAK - Művészek Szabad Alkotóközössége (2011)
„Festem amit gondolok,
úgy ahogy a képi világom megkívánja.”
Díjak, oklevelek,
elismerések:
2010 International Academy of Sciences & Art (IASA)
Diploma Doctor Honoris Causa Art
2011 Karabuk University Fine Art and Design Faculty - Turkey
– Karabük Egyetem Oklevele Art Bridge Workshop
2012 World Council of Hungarian Academics & University
Professors (WHAP) Professor Honoris Causa Art, valamint Nemzetközi Tudományos
és Művészeti Akadémia (N.T.A.) Művészeti Testületének Elnöki kinevezése.
2012.12.18. Nemzetközi Tudományos és Művészeti Akadémia
(I.A.S.A.) Elected Academic, Professor cím
Kiállítások:
Egyéni kiállítás:
1980
Hévíz – Hévíz Galéria, Keszthely – Balaton színház
1986
Hévíz – Hévíz Galéria
1989
Budapest – Szemlő – hegyi – barlang kiállítóterme
1991
Zalaegerszeg – Móricz Galéria
1992,1993,1994
Vonyarcvashegy – Művelődési Ház
1996
Zalaegerszeg – Móricz Galéria, Celldömölk – Zeneiskola
1997
Keszthely – HEMO
1998
Hévíz – Aquamarin Galéria
1999
Zalaegerszeg – Móricz Galéria,
2000
Kaposvár – Megyeháza Galéria,
2005
Budapest – Kaméleon Galéria
2006
Zalaegerszeg – Móricz Galéria
Budapest - Szemlő- hegyi- bg., Platán Könyvtár,
2008
Ausztria, Unterwart - UMIZ
2011
Sopron – Magtár Galéria
2012
Gyenesdiás – Polgármesteri Hivatal
2014
Keszthely - Balatoni Múzeum
2015
Zirc - Bakonyi Természettudományi Múzeum
Csoportos kiállítás:
1972 Veszprém, Várpalota 1989 Zalaegerszeg, Kecskemét 1990 Zalaegerszeg, Szolnok 1993 Zalaegerszeg 1995 Huszt, Ungvár 1996
Dortmund, Németország 1996 Veszprém
oklevél 1997 Dortmund, Németország 1998 Veszprém oklevél 1998 Budapest – Stefánia Palota, 1999 Budapest – Vajdahunyad vár, Munkács,
Ungvár 2000 „Viktória
Művei
közgyűjteményekben:
Románia / Erdély / Homoródszentmárton / Homoródmente
Művészetéért Alapítvány Galériája
Szerbia / Ómoravica Művésztelep gyűjteményes galériája
Kárpátalja / Beregszentmiklósi vármúzeum
Keszthely / Balatoni Múzeum
Nemzetközi Tudományos és Művészeti Akadémia / Budapest
Baradla Galéria / Jósvafő
Göcseji Múzeum
Ausztria / Barlangtani Intézet / Bécs
Magyar Karszt – és Barlangkutató Társulat / Budapest
Barlangtani Intézet / Budapest
Zirc / Bakonyi Természettudományi Múzeum
Irodalom:
Katalógusok: Független Magyar Szalon 1998., Dr. Szabó – Kállai – Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona II. 1997, Zalai Tárlat 1993, Szín – a magyar művelődési intézet folyóirata – 8/5
"Stílusa a mai,
rendkívül bonyolult világhoz hasonlatos: realizmus, szürrealizmus és
szimbolizmus eszméi és megfogalmazásai szűrődnek át a művész tapasztalatain és
kritikáján; ezekből vágyai és reményei beolvasztásával - egy "tüntetően
vidéki" ember attitűdjével - építi fel azt a képi világot."
Dr. Korpás László, Budapest
"Takács Ferdinánd
az örökké új utakat, megfogalmazásokat kereső, önmaga gondolataival viaskodó
művész. Olyan alkotó aki nagyon messze került Rezi, Cserszegtomaj „szülöttem
földjétől”, de aki mindig megmarad ennek a tájnak soha el nem eresztő gyönyörű
rabságában.
„1972 óta számos
egyéni és csoportos kiállításon vett részt. Képei magán – és közgyűjteményekben
találhatók meg: Keszthelytől Budapestig, Zalaegerszegtől Hódmezővásárhelyig,
Ausztriától Ausztráliáig, Hollandiától az USA – ig, Kárpátaljától
Franciaországig számos helyen.”
Dr. Cséby Géza
/költő,
műfordító, irodalomtörténész/
"Takács örök
kísérletező művész. Mindig új utat kezd, s nem nyugszik amíg a maga elé tűzött
feladatot megfelelő szinten meg nem oldja. Amikor egyes kérdéskörök adekvát
vizuális felvázolásának módját kikísérletezte, tovább lép, új problémákra
koncentrál.”
Dr. Kostyál László
/művészettörténész/
„Takács Ferdinánd
realisztikus képeit jól ismerjük. Pár éve tapasztalhatjuk, hogy képein
egyszerűsít, sokszor elvonatkoztatott, letisztult formákkal dolgozik. Nála a
fehér, a szürke és a világos színek dominálnak, sok esetben ott található egy
kontrapunkt (ellenpont), egy erősebb színnel megfestett forma, amelyik olykor a
kompozíció legizgalmasabb részévé válik. Másutt belekóstoltat bennünket a
színekbe: fehér, zöld, piros, kék, sárga fordul valami ősi körforgásba. Odavonzza
a szemet, és ugyanakkor megteremti azt a furcsa, ám mégis meglévő harmóniát,
melyek oly jellemzőek Takács képeire. Figyeljük meg a Nyár című kép halványkék
és zöld színeit, tulajdonképpen e két szín számtalan árnyalata adja meg a
lényeget. A most kiállított képein a színek lágy kontúrokkal válnak el
egymástól. A csigavonalak, amelyek az élet jelképei is lehetnének, az önmagába
visszatérő vonal a születéstől a halálig megfogalmazott körforgás, de
ugyanakkor az örök visszatérés is.”
Dr. Cséby Géza
/költő, műfordító, irodalomtörténész/